photo1

Ο Χρήστος Σπίρτζης γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Σπούδασε στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Από το 1995 ως το 2015 εργάστηκε ως ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός. Από τα φοιτητικά του χρόνια ανέπτυξε έντονη συνδικαλιστική δράση, στο Σύλλογο Φοιτητών και στα όργανα Διοίκησης του Δ.Π.Θ. Είναι παντρεμένος με τη Δήμητρα Φουφρή και έχουν δύο παιδιά.

Σε ηλικία 28 χρονών εκλέχθηκε για πρώτη φορά στην Αντιπροσωπεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Εκπροσώπησε  τους συναδέλφους, του ως μέλος της Διοικούσας Επιτροπής, ως Αντιπρόεδρος και ως Πρόεδρος του ΤΕΕ, από το 2010 και  ως το 2015 που κλήθηκε να συμμετάσχει στην Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, ως Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

Από το  Σεπτέμβρη του 2015 ασκεί τα καθήκοντα του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.

Κατά τη διάρκεια της θητείας του ολοκλήρωσε:

  • τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας με επανεκκίνηση των σταματημένων έργων, μειώνοντας κατά 900 εκ. ευρώ τις αποζημιώσεις υπέρ του δημοσίου
  • την ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνας – Θεσσαλονίκης και Πειραιά – Αεροδρόμιο Αθηνών
  • το διαμετακομιστικό κέντρο του Θριασίου
  • το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τη δωρεάν μετακίνηση ανέργων στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης
  • τα έργα στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας

Ακόμη,

  • Επανεκκίνησε το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης και τις επεκτάσεις του, μειώνοντας κατά 950 εκ. ευρώ τις αιτούμενες αποζημιώσεις υπέρ του δημοσίου
  • Δρομολόγησε την επέκταση του Μετρό της Αθήνας προς Πειραιά και την προέκταση του προαστιακού στη Ραφήνα και το Λαύριο
  • Αναβάθμισε τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Πάρου, Ιωαννίνων και το υπάρχον αεροδρόμιο Ηρακλείου
  • Ξεκίνησε την υλοποίηση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου Ηρακλείου Κρήτης
  • Δρομολόγησε την υλοποίηση του ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικών διοδίων
  • Προχώρησε τους διαγωνισμούς για το Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), τη γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, το οδικό δίκτυο Καλαμάτας – Πύλου, την ανανέωση του στόλου λεωφορείων καθώς και άλλα αναπτυξιακά έργα, ενώ εργάστηκε για τη Νέα Γενιά έργων, ολοκληρώνοντας τη δημιουργία του εθνικού στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης.